Ajankohtaista

Näin otat meihin yhteyttä

Torstai 12.10.2017

Olethan meihin yhteydessä, mikäli olet saanut kirjeen ja sen sisällöstä herää kysymyksiä tai tarvitset esimerkiksi lisäaikaa hyvityksen maksamiseen.

Onko maksuaikataulu liian tiukka?

Meihin kannattaa olla yhteydessä, mikäli olet saanut meiltä kirjeen ja pyydettävän summan maksaminen kerralla tuottaa sinulle ongelmia. Tarvittaessa teemme kanssasi maksusuunnitelman ja laadimme tilanteeseesi sopivan maksuaikataulun.

Herättääkö kirje lisäkysymyksiä?

Kirje on pyritty laatimaan siten, että se vastaa yleisimpiin kysymyksiin. Meihin kannattaa olla yhteydessä, mikäli kirje kuitenkin herättää lisäkysymyksiä. Hyvityssumma ei kasva kirjeessä esitetystä, vaikka yhteydenottaja antaisikin meille tietoja, joiden perusteella häneen voidaan liittää muitakin loukkauksia.

Kannattaako meihin olla yhteydessä?

Meihin kannattaa olla yhteydessä, vaikka joillakin verkkosivuilla ja keskustelupalstoilla saatetaan väittää muuta. Kannattaa tutustua myös Opetus- ja kulttuuriministeriön aihetta käsittelevään sivuun. Suosittelemme myös kysymään omalta asianajajalta tai julkiselta oikeusavustajalta neuvoa, mikäli yhteydenottaminen meihin epäilyttää. Viime kädessä kirjeen saanut kantaa riskin kirjeen huomioimatta jättämisestä aiheutuvista seurauksista.

Onko loukkaaja joku muu kuin kirjeen saaja?

Voit olla meihin yhteydessä, mikäli kirjettä ei mielestäsi ole kohdistettu oikein. Useimmissa tapauksissa loukkauksen on tehnyt joku, jolla on luvallinen pääsy liittymääsi. Jos loukkauksen tekijä on tiedossasi, on häntä syytä kehottaa olemaan meihin yhteydessä asian selvittämiseksi. Hän voi myös hoitaa maksun kauttasi, eikä meille tarvitse sitä erikseen ilmoittaa. Jos tekijä ei ole tiedossa, voimme yhdessä pyrkiä selvittämään, minkä tapahtuman seurauksena loukkaus on tapahtunut. Erityisesti tällöin on tärkeää puhua asiasta kanssamme avoimesti, jotta saamme muodostettua kokonaiskuvan tapahtuneesta. Tällaisessa tapauksessa kysymme myös tarkentavia kysymyksiä, joiden tarkoituksena on varmistaa, että saamamme lisätieto on yhdenmukaista keräämämme teknisen näytön kanssa. Saamamme johdonmukainen selvitys voi hyvin riittää siihen, ettei kirjeen saajaa pidetä enää ensisijaisena epäiltynä.

Miten meidät tavoittaa?

Voit olla meihin yhteydessä puhelimitse, sähköpostitse tai asiamiehen välityksellä.

Yhteydenotto puhelimitse:

Tavoitat meidät arkisin klo 9–12 numerosta 09 4242 8799. Toisinaan puhelinlinja saattaa olla ruuhkautunut. Kaikki soitot kuitenkin huomioidaan, ja pyrimme soittamaan takaisin iltapäivällä tai seuraavan arkipäivän aikana. Puheluihin vastaavat koulutetut työntekijämme, jotka ovat perehtyneet sekä juridiikkaan että tekijänoikeusloukkauksiin liittyvään tekniikkaan.

Yhteydenotto sähköpostitse:

Jos otat yhteyttä säköpostilla, liitä kirjeessä mainittu viitenumero viestin otsikkokenttään. Sähköpostiyhteydenottojen käsittelyaika on tavallisesti 3–7 arkipäivää. Ajoittain vastausajat voivat olla pidempiä. Jos yhteydenotto pitkittyy, voit olla meihin yhteydessä myös puhelimitse, mutta mainitsethan tällöin, että olet ollut meihin jo aiemmin yhteydessä sähköpostitse. Sähköpostiosoitteemme on copyright@hedman-attorneys.com.

Yhteydenotto asiamiehen välityksellä:

Voit olla meihin yhteydessä myös asiamiehen, kuten asianajajan tai julkisen oikeusavustajan, välityksellä. Asiamies tulee valtuuttaa. Myös suullinen valtuutus on pätevä. Tunnistamme valtuutuksen siitä, että asiamies osaa esittää kirjeessä esitetyt tiedot, eli hänen hallussaan on tietoa, jonka vain kirjeen saaja tietää. Muun kuin ammattimaisen oikeudellisen asiamiehen valtuutus kannattaa antaa valtakirjalla, johon on kirjattu valtuuttajan ja valtuutetun nimi sekä kirjeessä oleva viitenumero. Asiamiehen sopimat asiat ovat aina päämiestään sitovia.

Viitenumero helpottaa yhteydenottoa

Tunnistamme yhteydenottajan kirjeessä olevan viitenumeron avulla. Varaudu kertomaan viitenumero ollessasi meihin yhteydessä. Tarvittaessa löydämme tapauksen myös nimen ja osoitetietojen perusteella, jos kirje on esimerkiksi kadonnut.

11.12.2017

Uusia vastuuhenkilöitä Hedman Partnersin tekijänoikeuksien valvontaan

Lue lisää
12.10.2017

Olethan meihin yhteydessä, mikäli kirjeen sisällöstä herää kysymyksiä

Lue lisää
15.9.2017

Markkinaoikeudelta selkeä piratismin tuomitseva päätös

Lue lisää
14.8.2017

Saitko meiltä kirjeen ja epäilet, että lapsesi on jakanut verkossa tekijänoikeudellista sisältöä laittomasti?

Lue lisää
20.4.2017

Lisätietoa tekijänoikeusien valvonnasta OKM:n sivuilta

Lue lisää
12.4.2017

Crystalis ja Scanbox jättivät valituslupahakemuksen korkeimpaan oikeuteen

Lue lisää
3.3.2017

Näin erotat laittoman palvelun laillisesta

Lue lisää
9.2.2017

Markkinaoikeus vahvisti teknisen valvonnan luotettavuuden, vaikka hylkäsi kanteen - oikeuksien valvonta jatkuu

Lue lisää
17.1.2017

Mihin kirjeissä pyydetty summa perustuu?

Lue lisää
24.11.2016

Black Sails -sarjan laittomasta jakamisesta kiinni jääneelle henkilölle tuli taas maksettavaa Markkinaoikeudessa

Lue lisää
21.10.2016

”Piraattien Netflix” Popcorn Time on susi lampaan vaatteissa – ulkoasultaan ammattimaisen näköinen palvelu yllyttää käyttäjänsä

Lue lisää
13.9.2016

Hedman Partners hakee linjausta elokuvien ja tv-sarjojen luvattomasta jakelusta KKO:lta

Lue lisää
8.7.2016

Markkinaoikeus tuomitsi luvattomasta jakelusta 600 euron hyvitykseen ja yli 30.000 euron oikeudenkäyntikulujen korvaamiseen.

Lue lisää